9 Temmuz 2012 Pazartesi

Salih Baba Kardeşim





Boktan bir devlet parasız yatılı okulunun,boktan bir yatakhanesinde tanışmıştık.
Salih'in hareketleri,tarzı,gülüşü,kendine güveni,doğruyu arayışı benim fikirlerim,hayallerimle karşılaşınca 16 yıllık bir dostluk çıktı ortaya.Tamam bu arkadaşlığın ilk 6-7 yılı beş kuruşsuz geçti ama hep hayallerimiz vardı,yıldızlara bakıyorduk kardeşim.


Çocukluk arkadaşımı,ergenlikten bugüne beraber geldiğimiz dostumu-kardomu- kaybettim. Hayatımda,enteresan-farklı birşeyle karşılaşınca ilk anlattığım,fikirlerine-tarzına-hayat anlayışına çok değer verdiğim,bana çok şey katan dostumu...


Artık çok güzel bir film izleyince hakkında direk konuşamayacağız,ya da bana hiç bilmediğim orjinal bir müzik dinletemeyecek. Salih'in kendinden emin gerçek gülüşünü bir daha göremeyeceğim.Ya da acılara,hayatın boktanlıklarına olan duruşunu.Çoğu şey aynı olmayacak.
Çok güzel bir insan kaybettik,yaşamının baharında. 

Hayatın anlamından/anlamsızlığından - sıkıntılarından/güzelliklerinden bahsedemeyeceğiz.
Varoluşa-sisteme-değiştiremediklerimize beraber isyan edip,çözüm arayıp,küfür edemeyeceğiz.
Birbirimize,eksik olduğumuz konularda, birşeyler ekleyemeyeceğiz.

Artık takıldığımız taş hatunlardan,Salih'in beraber çaldığı müzik gruplarından,benim aldığım uçuk ücretli-Allah'ın dağındaki iş tekliflerinden bahsedemeyeceğiz.

Ülkelerden,kızlardan,kitaplardan,filmlerden,deneyimlerden,müzikten,tekneden,seyahattan,porsche,motosikletler, boğazdan....
Bir daha gelecek hakkında beraber hayal kuramayacağız.


Bir daha göremeyeceğim seni,bir daha beraber gülemeyeceğiz.
Beraber,emekli olunca ya da ikimizden biri parayı vurunca, istanbuldan beyruta bizim tekneyle gitme planı yapamayacağız kardeşim.

Ölüm çok yakın ve bir anda ortaya çıkıp alıp götürüyor. Bir elin parmaklarıyla sayılacak,en yakın dostlarımdan birini kaybettim.
İnsan ,yokluk olunca anlıyor yaptığı incir kabuğunu doldurmaz afra tafraları,ekonomik kaygıları sevdiği insanlara karşı. "Amına koyim,son kez bunun muabbetini mi yaptıklan diyor."

Dostunuzla aranız bozulur,ama hala gerçekten birbiriniz için bir anlam ifade ediyorsanız,hayat eninde sonunda sizi tekrar karşılaştırır.Ama ölüm hakikaten son nokta,ayırıcı bir durum.
Değerini bilmek lazım, asla modern hayat gibi harcamamak gerçek dostları.


Allah hatalarını bağışlasın dostum,kalbin kadar merhametli davransın sana. Eşine ve sevdiklerine sabır versin.

Dostum,sen hep düşüncelerimde benimle olacaksın.

 Bana Radiohead'i,Pink Floyd'u ilk dinleten adama. The Wall'ı,Dreamers,Dead Man'i,Crazy'i izleten kardoma..Hayata bakışımı daha güzel yapan kardeşime.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder