11 Aralık 2010 Cumartesi

Kuantum Mekaniğinin Temelleri




Eski bir dostumun,ders anlatırken kullandığı notlardan,sade bir şekilde Kuantum mekaniğine giriş.

Az biraz Lineer cebir,diferansiyel denklemler,olasılık ve fizikten de dalga kuramı ve klasik fizik (statik-optik vs) bilmek gerekiyor. Tabiki biraz sabır,tekrar okuma ve olasılıksal düşünme de!























Basit anlatımlı --enteresan makaleler













"Soldaki (-e) elektron iyi belirlenmiş bir yolu takip ediyor. Belirsizlik İlkesinin izin verdiği şekilde C noktasında eletron-pozitron (-e+e) çifti kuantum vakum dalgalanması sonucu oluşuyor. Pozitron A noktasındaki elektronu yok ederken çiftin [elektron-pozitron çifti] elektronu B noktasına doğru hareketine devam ediyor. Bütün elektronlar birbiri ile aynı olduklarından, orijinal elektron aniden A’dan B’ye sıçrıyormuş gibi görünüyor.

Şekil 2′deki bütün parçacıklar belirli yolları takip ediyorlar. Hiçbiri ışıktan hızlı hareket etmiyor. Fakat, gözlemlenen A noktasından kaybolup aynı anda B’de tekrar ortaya çıkması şeklinde gözlenen elektronun ışıktan hızlı hareketi oluyor. Soldaki elektronu sağdaki elektrondan ayıracak hiçbir deney düzenlenemez. Yapılacak basit bir hesaplama AB uzaklığının parçacığın (de Broglie) dalgaboyu kertesinde olduğunu gösterir. Bu şekilde, parçacığın “holistik” dalga davranışı hiçbir ışıktan hızlı harekete ve kesinlikle insan bilincinin müdahalesine ihtiyaç duyulmadan anlaşılabilir"

Kuantum fiziğinin mistik,new age öğelere figüran edilmesine karşı yazılmış şüpheci bir yazı:
""Modern fiziğin en önemli öğesi olan kuantum mekaniği insan zihninin gerçekliği kontrol ettiği ve evrenin geleneksel parçalarına indirgeme ile anlaşılamayacak bağlı bir bütün olduğu şeklinde yanlış yorumlanmaktadır.

Ancak, kuantum mekaniğinin insan zihninde merkezi bir rol oynadığı, evren boyunca holistik ve ani bağlantılar sağladığına hiçbir inandırıcı argüman ve kanıt yoktur.
Bir parçacığın iki ayrı yerde aynı anda gözlemlenmesi ile örneklenen görünen holistik, mekansız kuantum davranışı, parçacıkların uzay ve zamanda belirli bir yolu izleyebilecekleri sağduyulu fikrini göz ardı etmeden ve sinyallerin ışıktan hızlı hareket etmelerine ihtiyaç duyulmadan açıklanabilir.""...**


**http://nalincikeseri.wordpress.com/2009/12/18/kuantum-sarlatanligi/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder